• چهل نکته برای طراحی فلیپ چارت

    چهل نکته برای طراحی فلیپ چارت

    مهمترین نکات برای طراحی و استفاده از نمودارهای فلیپ چارت چیست؟

    مزایای اصلی فلیپ چارت چیست؟
    مهمترین نکات مهم در مورد فلیپ چارت چیست؟
    چه چیزی در ارائه فلیپ چارت مهم است؟
    مهمترین نکات برای ایجاد فلیپ چارت چیست؟
    8 نکته برای نوشتن در فلیپ چارت چیست؟

    در عصر رسانه های الکترونیکی ، فیلیپ چارت نمرده است ، بلکه تجدید حیات جدیدی را تجربه می کند. طراحی معقول فلیپ چارت از اهمیت بیشتری برخوردار می شود.
    استفاده از فلیپ چارت به عنوان مرهم برای چشم و روح ، خصوصاً پس از ارائه سخنرانی های طولانی در پاورپوینت تجربه می شود. فلیپ چارت بهترین ابزار مکمل برای استفاده از پاورپوینت است و اصولاً برای توسعه گام به گام اطلاعات استفاده می شود. فلیپ چارت برای کارگاه ها نیز ایده آل است.
    محققان دانشگاه روستوک به راهنمایی پروفسور دکتر ولفگانگ نایکه مشاهده کرده اند که ارائه پاورپوینت دارای کمترین اطلاعاتی است که به خاطر سپرده می شود. این امر احتمالاً از یک طرف به دلیل بار بیش از حد شفافیت ها است ، اما از سوی دیگر به این دلیل که اطلاعات به صورت مرحله به مرحله توسعه نیافته است ، همانطور که در فلیپ چارت امکان پذیر است.
    هر رسانه - بسته به هدف - نقاط قوت (و ضعف) خود را دارد. حتی ممکن است در آینده به جای نسخه کاغذی معمولی از جدول های الکترونیکی استفاده شود ، این نکته های اساسی را تحت تأثیر قرار نمی دهد. مشاوران مدیریت مانند دن روام بر مزایای تجسم های ساده و متمایز برای متقاعد کردن مشتریان و کارمندان تأکید می کنند. فیلیپ چارت برای این تجسم ها ایده آل است. طراحی حرفه ای فلیپ چارت در عصر دیجیتال امروزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.


    مزایای اصلی فلیپ چارت چیست؟

    1. فلیپ چارت ها سرزنده و شخصی به نظر می رسند

    شرکت کنندگان می توانند به تدریج درایجاد و توسعه ایده ها و یادداشت های طرح شده در فیلیپ چارت ، نقش داشته باشند و بنابراین توجه خود را افزایش دهند.

    2. فلیپ چارت امکان خودانگیختگی را فراهم می کند

    در طول ارائه آموزش یا کارگاه ، می توان از فلیپ چارت در هر زمان استفاده کرد تا درک مطلب آسان تر شود.

    3. فلیپ چارت به عنوان یک رسانه مکمل

    علاوه بر ارائه پاورپوینت ، می توان محتوا را در فیلیپ چارت نیز توسعه داد. این تغییر رسانه می تواند توجه شرکت کنندگان را از نو جلب کند.

    4- از ورق ها می توان به عنوان یک رسانه دائمی استفاده کرد

    وقتی ورق های فلیپ چارت در اتاق آویزان می شوند ، برای همیشه قابل مشاهده هستند. این باعث می شود اطلاعات به راحتی به خاطر سپرده شوند. اسلایدهای پاورپوینت اغلب پس از نشان دادن از بین می روند و باعث می شوند پاورپوینت به یک "رسانه زودگذر" تبدیل شود.

    مهمترین نکات مهم در مورد فلیپ چارت چیست؟

    1. انتخاب فلیپ چارت مناسب

    مهمترین ملاک برای انتخاب فلیپ چارت ، جایگاه ایمن است ، این اتفاق اغلب برای من با فلیپ چارت های ارزان قیمت و سه پا رخ می دهد که در حین آموزش از روی آنها افتاده و حتی یک مشکل ایمنی ایجاد می کنند. علاوه بر این ، برگرداندن صفحات باید آسان باشد. جا ماژیکی نیز یک مزیت است. وقتی می توان با حل دادن ساده فلیپ چارت را آزادانه جابجا کرد ، پس شما یک ابزار کار واقعی دارید.

    2. کاغذ چهارخانه

    اگر در زمینه فیلیپ چارت تازه وارد هستید ، کاغذ چهارخانه یک مزیت است. قلم کج نیست و اندازه قلم را می توان به راحتی تخمین زد.

     
    3. تعداد کاغذ کافی

    وقتی می خواهم یک جلسه آموزشی درحضور مشتری داشته باشم ، در دسترس بودن کاغذ کافی را از قبل بررسی می کنم. هیچ چیز بدتر از این نیست که کاغذتان تمام شود یا مجبور شوید از پشت صفحه های کاغذ استفاده کنید .

    4. تعداد ماژیک کافی

    کسی از وضعیت ماژیک هایی که در برخی اتاق های کنفرانس یا سمینار ناگهان هنگام نوشتن از کار می افتد ، اطلاع ندارد. تجسم پیچیده بدون ماژیک های کاربردی امکان پذیر نیست. بهتر است همیشه یک ماژیک جدید و چهار رنگ از ماژیک های جدید به همراه داشته باشید.

    5. مورد اعتدال

    هرکسی که به طور حرفه ای از فلیپ چارت استفاده می کند ،  لازم نیست که از مواد گران قیمت استفاده کند . فقط کافی ست از ماژیک و کاغذ مرغوب استفاده کند و نه الزاما گران .

    6. فلیپ چارت های قابل تنظیم ارتفاع

    کاربران بلند قدم باید از فلیپ چارت با تنظیم ارتفاع استفاده کنند تا هنگام نوشتن مجبور به خم شدن نباشند.

     
    7. سوراخ کردن کاغذ

    از کاغذ سوراخ دار فلیپ چارت استفاده کنید تا ورق ها به راحتی پاره شوند. کاغذ های بدون سوراخ اغلب پاره می شوند و هنگام آویزان شدن ظاهر زیبایی ندارند.

     
    8- از دو فیلیپ چارت استفاده کنید

    هرکسی که به طور انحصاری با فلیپ چارت و صفحه پین ​​کار می کند ، باید از دو فلیپ چارت استفاده کند. یک تجسم می تواند در یک فلیپ چارت باقی بماند در حالی که چیز جدیدی در فلیپ چارت دیگر ایجاد شده است.

    9. فلیپ چارت های قابل حمل

    اگر سمینارها را نزد مشتری برگزار می کنید ، نمودارهای فلیپ چارت ها همیشه در دسترس نیستند. سایز 90×60 قابل حمل است. حمل و نقل این نوع با ماشین آسان است.

    چه چیزی در ارائه فلیپ چارت مهم است؟

     
    10. به جای خم شدن ، زانو بزنید

    هنگام نوشتن در پایین صفحه نمایش ، باید زانو بزنید تا اینکه خم شوید. این بسیار حرفه ای تر به نظر می رسد.

     
    11. موقعیت صفحه نمایش

    بررسی کنید که صفحه راهنما برای همه قابل مشاهده باشد.

    12. موقعیت کاربر

    هنگام روبرو شدن با گروه ، اگر راست دست هستید در سمت راست تابلوی بطورایستاده ، بایستید. با این روش خیلی زیاد آن را پوشش نمی دهید و می توانید به راحتی به سمت گروه برگردید.

    13. ترفند سوزن

    اگر با وجود نکته قبلی ، کاغذ فلیپ چارت بدون سوراخ پیدا کرده اید ، می توانید با استفاده از تخته پین ​​ورق را به طور مرتب بردارید.

    14. ترسیم جدول های راهنما

    اگر می خواهید تجسم های بسیار خوبی ایجاد کنید ، ترسیم نمودارها می تواند مفید باشد. شما دیگر از مزیت توسعه خود به خودی برخوردار نیستید ، اما صفحه جلویی بهتر به نظر می رسد. همچنین می توان قسمتهایی از فلیپ چارت را ترسیم کرد (به عنوان مثال عنوان) و سپس بقیه را آزادانه گسترش دهید.

     
    15. از مداد استفاده کنید

    در مورد گرافیک پیچیده ، می توانید با مداد روی کاغذ فلیپ چارت از قبل طرح ریزی کنید. این به شما کمک می کند تا نمودار را به صورت تمیز ترسیم کرده و نسبت ها را حفظ کنید.

    16. فلیپ چارت به عنوان یادداشت

    از فلیپ چارت می توان به عنوان یادداشت نیز استفاده کرد. شرکت کنندگان نمی توانند یادداشت های نوشته شده با مداد را ببینند.

    17. از خط خطی استفاده کنید

    در صنعت تبلیغات ، خط خطی یک پیش نویس خشن است که روی کاغذ کشیده شده است. شما باید پیش از طراحی پیش نویس طراحی یک فلیپ چارت را روی ورق ترسیم کرده باشید.

     
    18- از فلیپ چارت به عنوان تابلواعلانات ​​استفاده کنید

    می توانید با استفاده از چسب اسپری (قابل جابجایی مجدد) یا چسب چوبی از فلیپ چارت به عنوان تابلو اعلانات ​​استفاده کنید. این اجازه را می دهد کارت ها و یادداشت های کلاسیک پیوست کنید.

    19- فقط نمودارهای عنوانشده قابل مشاهده هستند

    هنگامی که نمودارها را برای ورودی آماده کردید ، تا زمانی که درباره آنها بحث نکرده اید ، نباید آنها را مشاهده کرد. در غیر این صورت اشتیاق دیدن آنها کاهش می یابد.

     
    20. نمودارها را در اتاق آویزان کنید

    اگر دیوارهای آزاد دارید ، می توانید کاغذهای برچسب دار و یا با نوار چسب آنها را در اتاق بچسبانید. نمودارهایی که در اتاق آویزان هستند برای همیشه دیده می شوند و به راحتی به خاطر سپرده می شوند.

    مهمترین نکات در مورد طراحی و چیدمان فیلیپ چارت چیست؟

    21. هر برگ دارای یک عنوان است

    برای هر مقاله فلیپ چارت از یک عنوان جداگانه استفاده کنید. اگر ورق ها را آویزان کنید یا از آنها برای مستند سازی استفاده کنید ، این مزیت را دارد که شرکت کنندگان می توانند مطالب را بهتر درک کنند.

     
    22- حاشیه را ترک کنید

    برای سه الماس در بالا و پایین جا بگذارید. باید دو الماس در طرفین باشد. اگر به طور کامل در حاشیه ننویسید ، صفحه نمایش مرتب تر به نظر می رسد.

     
    23- هر برگ دارای یک نمودار و یا یک نماد است

    ترکیبات تصویر و متن نیز هنگام ایجاد فلیپ چارت یا طراحی مفید هستند. اگر فقط یک متن روی صفحه نمایش وجود داشته باشد ، کسل کننده است. متن هایی که همراه با شرکت کنندگان تهیه می شوند (به عنوان مثال از طریق تماس) از این قاعده مستثنی هستند.

    24. اصطلاحات جمله و کلمات کلیدی

    فلیپ چارت را با جملات کامل زیاد بارگذاری نکنید. برای طراحی فلیپ چارت از قطعات جمله و کلمات کلیدی استفاده کنید.

     
    25. حداقل از سه رنگ استفاده کنید

    رنگ های مختلف باعث افزایش توجه می شوند (به عنوان مثال سیاه ، قرمز ، آبی) و به تشخیص آنچه مهم است کمک می کنند. البته ، یک صفحه نمایش نیز نباید خیلی رنگارنگ باشد.

     
    26. رنگها تأثیراتی دارند

    توجه داشته باشید که رنگ های مختلف جلوه های مختلفی دارند. متن را به رنگ سیاه یا آبی بنویسید. از رنگ قرمز فقط برای هایلایت استفاده کنید.

    27. از مداد شمعی استفاده کنید

    با مداد شمعی می توانید به سرعت متن یا گرافیک را به صورت رنگی برجسته کنید. از نظر نوری بسیار خوب به نظر می رسد. شما برای جذابتر کردن فلیپ چارت گزینه های بیشتری دارید.

    28. از فرهنگ نامه های تجسمی استفاده کنید

    در فرهنگهای لغت مربوطه تا حدودی تجسمهای آماده و ساده وجود دارد همچنین نمونه های زیادی در کتابهای مربوط به اسکناسها ذکر شده است.
     
    29. رفع اشکال

    وقتی یک نمودار کامل نوشتید و متوجه شدید که اشتباه کرده اید ، می توانید با یک تکه کاغذ فلیپ چارت که با چسب چوب روی اشتباه قرار داده اید ، اشتباه را برطرف کنید.