• چرا تخته وایت برد ؟

    چرا تخته وایت برد ؟

    اولین وایت برد ها در دهه 90 میلادی بود که بصورت ارزان تر و سبک تر در بازار های دنیا بطور جدی تولید انبوه و پخش شد که این بدان معنا بود که این نوع تخته ها در مقایسه با دهه 60 میلادی قابل دسترس بود.

    این گونه بود که در همان اوایل دهه 90 تخته وایت برد ها به جایگزینی برای تخته سیاه گچی در آمد، که بدون استفاده از گچ که این به تازگی باعث بوجود آمدن بیماری های آلرژی زا و ریوی در کلاس های درس آن زمان بود.

    انواع ورق استفاده شده در ساخت تخته وایت برد

    ورق های صمغ که با کاغذ ادغام شده و بروی چوب های ام دی اف قرار می گیرند، این نوع تخته وایت برد با کیفیت های نه چندان مطلوب در بازار عرضه می شود که معمولا بعد رنگ وایت برد ها به سیاهی یا تیرگی می رسد که بخاطر استفاده ماژیک های وایت برد بوجود می آیند. این نوع تخته وایت برد از نوع بی کیفیت ترین تخته وایت برد ها یاد شده است.

    ورق فولادی رنگ شده، این نوع ورق ها با خاصیت مغناطیسی بودن و سطح بسیار ثمیز و لطیف که ماژیک های وایت برد به راحتی بروی این نوع ورق ها نوشته و پاک می شود. این نوع ورق ها همینطور بسته به کیفیت و جنس رنگ آن طبقه بندی می شود.

    این نوع ورق به دلیل وزن نه چندان سنگین، خاصیت مغناطیسی، دوام بسیار بالا از معروف ترین و پرفروش ترین ورق های تخته وایت برد است.

    ورق های لعاب داده شده، این نوع از ورق ها رنگ مخلوط شده با سرامیک را بروی آنها پاشیده و از قیمت بسیار بالایی بر خوردار است.

    این نوع ورق ها به علت کیفیت بسیار بالا در صنعت های با ارزش ا ستفاده می شود که معمولا از گارانتی بسیار بالایی از آن در خواست می شود.

    مزایای استفاده از تخته وایت برد

    بدون بروز آلرژی و حساسیت در مقایسه با تخته سیاه گچی

    پاک شدن راحت و نوشتن راحت با ماژیک وایت برد بدون بروز فشار در نوشت و پاک کردن در مقایسه با تخته سیاه

    استفاده همزمان از ویدئو پروژکتور و ماژیک تخته وایت برد برای نوشتن نکات لازم

    استفاده کمتر از کاغذ در مغایسه با فلیپ چارت

    استفاده کاربران معلول و دچار بیماری های خاص در دست به علت راحت به دست گرفتن ماژیک وایت برد و راحت نوشتن بروی وایت برد

    استفاده از مگنت یا همون آهنربا بروی تخته وایت بردهای مغناطیسی

    رنگ های بیشتر در مغایسه با تخته سیاه گچی

    و مزایای بشتر